صفحه دانلود

صفحه دانلود

صفحه دانلود

صفحه دانلود

  • ۰
  • ۰

راهنمای مرحله به مرحله تنظیم و رشد حضور YouTube شما
فیلم | رسانه های اجتماعی
نظرات نویسنده کاملاً خاص خود اوست (به استثنای واقعه غیر ممکن بعید خواب هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد.
آخرین باری که ویدئویی در YouTube دیدید کی بود؟ شرط می بندم شما امروز یکی را دیده اید. YouTube برای نادیده گرفتن بازاریاب ها بسیار بزرگ و بسیار پرطرفدار است.

اگر کانال YouTube ندارید ، اکنون زمان شروع یکی است.

اگر کانال دارید و هرگز آن را از زمین خارج نکردید ، اکنون زمان اقدام است.

این مقاله شما را با روند تنظیم حضور YouTube خود ، لیست کردن مراحل ، ابزارها و نکات مهم برای شروع کار و پیشرفت رو به جلو می برد.

1. اهداف خود را تعیین کنید
اگر هدف شما تبدیل شدن به یک ستاره YouTube است ، ممکن است برای مهمانی کمی دیر کنید: توجه به این روزها بسیار دشوار است - بسیار رقابتی. Stardom به دلیل تعداد کانالهایی که کاربران باید از آن انتخاب کنند ، سالها کار سختی را انجام خواهد داد.

حتی در سال 2014 ، هنگامی که من در مورد وبلاگ نویسان مشهور YouTube می خواندم ، یک نقل قول واقعاً برایم برجسته بود:

ما فکر می کنیم ، اگر امروز به YouTube می آمدیم ، خیلی سخت خواهد بود. ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. "
این بدان معنا نیست که شما نمی توانید به اهداف ملموس و ملموس تری در YouTube برسید. این مکان عالی برای صاحبان مشاغل و بازاریابان است.

در اینجا سه ​​هدف قابل دستیابی وجود دارد که از منظر کسب و کار از شهرت بیشتری برخوردار می شوند:

1.1. YouTube برای مدیریت اعتبار
یک نکته در مورد مدیریت شهرت در Google اینجاست: شما هرگز تمام نشده اید.

حتی اگر شهرت شما افسانه است و شما عاشق هر نتیجه ای هستید که برای نام تجاری خود در SERP ها به وجود می آید ، همچنان ممکن است بخواهید مطالب بیشتری را در اطراف نام تجاری خود منتشر کنید.

نکته این است که ، برای اهداف مدیریت شهرت ، هرچه اطلاعات جستجوی ناوبری بیشتری را کنترل کنید ، بهتر می شوند:

اعتبار
YouTube بستر مناسبی برای مدیریت شهرت است. فیلم های YouTube به طور باورنکردنی رتبه خوبی در گوگل کسب می کنند ، به ویژه هنگامی که می توان از سؤالات ناوبری با رقابتی کم که شامل نام تجاری شما است ، استفاده کرد.

علاوه بر این ، فیلمهای YouTube تقریباً همیشه از این روش درمانی غنی (به این معنی که گوگل تصویر کوچک ویدیو ، نویسنده و طول ویدیو را در SERP ها نشان می دهد) دریافت می کنند. این بدان معناست که می توانید راحت تر به نتیجه جستجوی ویدیوی خود توجه کنید.

گفته می شود ، در مورد قرار دادن فیلم ها در YouTube فکر کنید که:

نمای کلی محصول / خدمات خود را ارائه دهید
به مشتریان خوشحال نشان دهید
بازخورد مشتری را تجسم کنید (به عنوان مثال ، توصیفات بصری که به زیبایی در یک فیلم جمع آوری شده و نمایش داده می شوند)
نگاهی اجمالی به تیم خود ارائه دهید (به افراد پشت نام تجاری نشان دهید ، فیلم هایی را از رویدادها یا کنفرانس ها و غیره منتشر کنید)
1.2 فیلم YouTube برای تبدیل های بهتر
فیلم ها تبدیل به یک دلیل روشن تبدیل ها را بهبود می بخشد: آنها یک روش کم کاری را برای مشتری شما ارائه می دهند تا ببیند که چرا به محصول شما نیاز دارند. با گذشت سالها ، مطالعات موردی متعددی وجود داشته است که این نکته را اثبات می کند:

یک مطالعه قدیمی (قدمت آن به سال 2011) اعلام کرده است که مشتریان 144٪ احتمال دارد بعد از تماشای فیلم محصول ، محصولات را به سبد خرید اضافه کنند.
در حدود 1 در 3 هزارساله ، آنها به دلیل تماشای یک فیلم چگونه به آن می توانند محصولی را خریداری کنند
این بررسی Animoto نشان داد که تقریباً همه شرکت کنندگان (96٪) فیلم ها را "هنگام تصمیم گیری برای خرید آنلاین" مفید می دانند.
ویستیا دریافت که بازدیدکنندگانی که با یک ویدیو درگیر هستند بسیار بیشتر از کسانی که این فیلم را نمی دانند تبدیل می شوند
به گفته این ، YouTube یک بستر عالی برای میزبانی از نمای کلی محصولات ویدئویی شماست: این برنامه رایگان است ، این مزیت اضافی را برای رتبه بندی خوب در Google ارائه می دهد ، و از طریق اجتماع عظیم خود ، در معرض محصولات اضافی شما قرار می دهد و به افراد امکان می دهد از طریق جستجوی بومی و فیلمهای پیشنهادی.

1.3 YouTube برای ایجاد کانالهای جایگزین ترافیک و قرار گرفتن در معرض
YouTube پتانسیل بزرگی در بازاریابی دارد که مشاغل در اکثر سکوها نمی توانند آن را نادیده بگیرند: این به عنوان یک موتور کشف عالی عمل می کند.

تصور کنید که ویدیوی شما بعد از بررسی محصول رقیب شما پیشنهاد شود. تصور کنید که مشتریان رقبایتان هنگام جستجوی یک سرویس جایگزین در YouTube در مقایسه ویدیوی شما دچار مشکل می شوند.

فقط بودن در آنجا شانس یافتن شما را افزایش می دهد.

باز هم ، دستیابی به YouTube Top 10 کار ساده ای نیست ، اما برای نمایش داده های خاص با رقابت کم کاملاً قابل انجام است.

توجه: برای اینکه بتوانید از درون ویدیوهای YouTube خود ترافیک برقرار کنید ، باید صلاحیت خود را برای تبدیل شدن به یک شریک YouTube برای 10،000 نمای کلی عمومی ایجاد کنید. پس از تأیید ، می توانید از طریق فیلم های خود با استفاده از کارت ها لینک های قابل کلیک به سایت خود اضافه کنید و در واقع ترافیک سایت خود را از طریق مشاهده ویدئو ایجاد کنید.

2. تقویم ویرایش ویدیو تهیه کنید
مانند هر نوع محتوا ، محتوای ویدیو به طوفان مغزی ، سازماندهی و برنامه ریزی زیادی نیاز دارد.

روال عادی من هنگام ایجاد تقویم سرمقاله به شرح زیر است:

با تحقیق در مورد کلید واژه شروع کنید
از تحقیق سؤال استفاده کنید تا ایده های خاص تری داشته باشید
برای رسیدن به زمان برای هر قطعه از مطالب از فصلی استفاده کنید
اختصاص زمان کافی برای تولید و ارتقاء
می توانید در مورد روند تحریری دقیق من اینجا مطالعه کنید . در اینجا نمونه ای از نقشه راه محتوای من ارائه شده بر اساس تحقیق در کلمات کلیدی و فصلی ، یک دارایی اصلی برای هر ماه از سال ارائه شده است:

نقشه راه محتوا
برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و سوال از Serpstat استفاده می کنم زیرا آنها یک ویژگی خوشه بندی منحصر به فرد را ارائه می دهند. برای هر لیست کلمه کلیدی که ارائه می دهید ، آنها از صفحه نتایج جستجوی Google برای شناسایی URL های همپوشانی و URL های مشابه استفاده می کنند ، ارزیابی می کنند که چگونه اصطلاحات مختلف در لیست شما مرتبط است و بر اساس آن ، آنها را به گروه ها می چسبانند.

خوشه بندی کلید واژه
این گروه بندی باعث می شود برنامه ریزی محتوا آسان تر شود ، به شما امکان می دهد تا مفاهیمی را که در پشت گروه های کلمات کلیدی قرار دارند مشاهده کنید و آنها را براساس فصلی بودن یا عوامل دیگری که به مرحله اجرا در می آیند ، در نقشه راه خود قرار دهید (به عنوان مثال ، یک شکاف / شکافی که باید برای پر کردن آن وجود داشته باشد) آیا نقاط عطف شرکت هستند یا؟ رویدادهای آینده؟)

بسته به میزان محتوای ویدیویی که می خواهید ایجاد کنید ، می توانید یک تقویم جداگانه تنظیم کنید یا فیلم ها را در تقویم کلیات تحریریه خود بگنجانید.

هنگام ایجاد نقشه راه خود ، اهداف خود را نیز در نظر داشته باشید. برخی از فیلم ها ، مانند توصیفات و بررسی محصولات ، بر اساس تحقیقات کلمه کلیدی شما نیستند ، اما هنوز هم نیاز به در نقشه راه دارند.

3. به تولید ویدیو ادامه دهید
تولید ویدیو می تواند به خصوص اگر بودجه متوسطی داشته باشد ، مرعوب کننده باشد ، اما این روزها خیلی راحت تر و مقرون به صرفه تر از آن چیزی است که تصور می کنید.

با یادآوری کمپین های با بودجه پایین ، انواع ویدیو و ابزارهایی که می توانید امتحان کنید در اینجا ذکر شده است:

3.1 تولید فیلم در خانه
شما در واقع می توانید بدون نیاز به راه اندازی یک اتاق جداگانه یا خرید وسایل گران قیمت ، بخش عمده ای از تولید فیلم خود را در خانه کنترل کنید.

در اینجا چند ایده آورده شده است:

فیلم های آموزش سئو توضیحی با کیفیت بالا را با استفاده از Animatron جمع آوری کنید (با 15 دلار در ماه شروع می شود): روزانه یا بیشتر انجام می گیرد تا با همه ابزارها و گزینه های موجود آشنا شوید ، اما بعد از آن تولید کاملاً روان پیش می رود
با استفاده از Animoto (8 دلار در ماه) توصیفات بصری زیبایی ، فیلمهای تبلیغاتی و پیشگیری های بصری ایجاد کنید: برای یادگیری استفاده از آن به زمان زیادی احتیاج ندارید. بسیار آسان و سرگرم کننده است
آموزش های ویدئویی را با استفاده از iMovie (رایگان برای کاربران Mac) ایجاد کنید: به شما و تیم شما کمک می کند تا حدود یک هفته تمام گزینه های آن را بدرستی تشخیص دهید ، اما در نهایت به آنجا خواهید رسید.
مصاحبه های ویدیویی با تأثیرگذار طاقچه با استفاده از شلوار جین آبی ایجاد کنید (با 12.49 دلار در ماه / ماه شروع می شود)
ایجاد (تخته سفید) ارائه با استفاده از ClickMeeting (با 25 دلار در ماه شروع می شود): ابتدا یک وبینار میزبان باشید ، سپس از ضبط ویدیو به عنوان دارایی دائم برند استفاده کنید. ClickMeeting یادداشتهای وایت برد شما را ذخیره می کند و به شما امکان می دهد در مقاله خود از آنها استفاده مجدد کنید. می توانید اتاق خود را برای نشان دادن رنگ و نشان تجاری خود در ویدیو نشان دهید. کل ارائه خود را با استفاده از حالت ارائه ضبط کنید ، سپس آنها را در کانال خود بارگذاری کنید.
کلیک کردن
3.2 چطور می توان از تولید ویدئو به راحتی هزینه کرد
بارزترین گزینه برای برون سپاری تولید فیلم ، سایتی مانند Fiverr است. با جستجوی مباحث مربوط به آن ، در واقع ایده های بیشتری به شما ارائه می شود تا چه نوع ویدیویی را ایجاد کنید. در حالی که ممکن است چند بار در آنجا دچار سوختگی شوید ، اجازه ندهید که شما را دلسرد کند - افراد خلاق زیادی وجود دارند که می توانند فیلم های بسیار جذاب را برای شما جمع کنند.

ایده عالی دیگر دسترسی به وبلاگ نویسان YouTube در طاقچه شماست. برخی از آنها خوشحال خواهند شد که برای شما کار کنند ، و به عنوان پاداش شما با قرار گرفتن در معرض اضافی از مارک شخصی و کانال های رسانه های اجتماعی به شما پاداش داده می شود.

من توانستم یک وبلاگ نویس بزرگ YouTube را پیدا کنم که برای مشتری خود با هر هزینه 75 دلار در هر فیلم کار کنم. آن فیلم ها با کیفیت عالی و آماده بارگذاری بودند.

استعدادهای زیادی در آنجا وجود دارد: فقط چند هفته را صرف جستجو و دستیابی کنید!

4- هر صفحه ویدیو را بهینه کنید
هنگام آپلود فیلم های خود در YouTube ، مدتی را صرف بهینه سازی هر یک کنید. محتوای کافی به هر صفحه ویدیو اضافه کنید ، از جمله عنوان مفصلی ، توضیحات مفصل (حداقل 300-500 نویسه) و برچسب های زیادی.

عنوان این ویدئو: به طور کلی ، عنوانی چشمگیرتر و با جزئیات بیشتر شامل:
کلمه کلیدی اصطلاح / تمرکز اصلی شما (در صورت وجود)
نام محصول و نام تجاری شما
نام گوینده در صورت کاربرد (به عنوان مثال ، وقتی مصاحبه می کنید). این ممکن است شامل سایر عناصر نام تجاری شخصی قابل شناسایی آنها ، مانند دسته توییتر آنها باشد
نام رویداد و هشتگ (در صورت وجود)
شهر ، ایالت ، کشور (به ویژه اگر مدیریت یک مشاغل محلی را دارید)
توضیحات ویدیو: متن کامل فیلم. این کار را می توان از طریق خدماتی مانند Speechpad بدست آورد .
یک تصویر کوچک قابل خواندن و چشم نواز: اینها به راحتی با استفاده از ابزاری مانند بوم قابل ایجاد هستند .
استفاده از یک لیست چک:

لیست چک YouTube SEO
5. ایجاد کلیک و تعامل
جدای از تطابق با کلید واژه های اصلی با استفاده از عنوان و توضیحات ویدیو ، YouTube از معیارهای خاص ویدیویی استفاده می کند تا تعیین کند که چه میزان باید ویدیو در کنار فیلم های مرتبط پیشنهاد شود و اینکه در نتایج جستجو چقدر بالا قرار دارد.

در اینجا مثالی از چگونگی عملکرد آن آورده شده است:

هرچه تعداد افرادی که بیشتر از نیمه اول فیلم شما را مشاهده می کنند ، بهتر باشند. اگر بیش از 50٪ از بینندگان ویدیوی شما بیش از 50٪ ویدیو را تماشا کنند ، YouTube تصور می کند که فیلم شما با کیفیت است و بنابراین می تواند در نتایج "پیشنهادی" در کنار یا انتهای سایر فیلم ها ظاهر شود. (لطفا توجه داشته باشید: این اعداد نمونه هایی هستند که با استفاده از بهترین قضاوت من ساخته شده اند. هیچ کس نمی داند از درصد درصد دقیقی از YouTube استفاده می کند ، اما شما تصور کلی در مورد چگونگی این کار را می گیرید.)

گفته می شود ، وقتی صحبت از الگوریتم YouTube برای جلب نظر شما می شود ، رانندگی نمایش "عمیق" به فیلم های شما بسیار مهم است.

5.1 یک فهرست از مطالب قابل کلیک برای ایجاد افراد در داخل ایجاد کنید
توضیحات ویدیوی شما و / یا نظر درج شده باید دارای یک فهرست از مطالب قابل کلیک باشد تا بینندگان را وارد ویدیو کند. این امر باعث بهبود دیدگاههای عمیق در ویدیو می شود که عامل مهمی در رتبه بندی YouTube هستند.

فهرست مطالب
5.2 از رسانه های اجتماعی برای ایجاد نمای اضافی استفاده کنید
تبلیغ فیلم های شما در رسانه های اجتماعی روشی آسان برای وارد کردن برخی از کلیک های اضافی و سیگنال های مثبت است.

5.2.1 ابتدا فیلم را در سایت خود جاسازی کنید
مهم: فیلم ها را به صفحه وب خود وارد کنید و به جای صفحه واقعی YouTube ، URL خود را تبلیغ کنید. این رویکرد دارای دو مزیت مهم است:

از پخش خودکار خودداری کنید: آمار YouTube خود را پیچ نکنید! صفحات YouTube بطور خودکار فیلم ها را پخش می کنند ، بنابراین اگر یک URL YouTube را در توییتر به اشتراک بگذارید ، بسیاری از افراد کلیک می کنند و بلافاصله ترک می شوند (کاربران رسانه های اجتماعی عمدتا کم کم هستند). اما اگر صفحه خود را با ویدیوی تعبیه شده روی آن به اشتراک بگذارید ، تا زمانی که کاربر برای پخش کلیک نکند ، پخش نمی شود. به این ترتیب اطمینان خواهید داشت که این ویدئو فقط توسط افرادی که به طور جدی می خواهند آن را تماشا کنند پخش می شود.
به جای بازاریابی در صفحه youtube.com ، وقت و تلاش خود را برای ارتقاء سایت خود سرمایه گذاری کنید: تبلیغ URL سایت خود را با ویدیوی تعبیه شده بر روی آن ، تبلیغ کنید و اطمینان داشته باشید که افراد بیشتری به جای ترک کردن برای تماشای افراد دیگر ، با برند شما تعامل برقرار می کنند. فیلم های YouTube نتایج پیشنهادی را نشان می دهند.
همچنین روش های زیادی برای جاسازی فیلم های YouTube به طور طبیعی در وبلاگ شما وجود دارد و نوردهی بیشتری را ارائه می دهید. به عنوان مثال ، به بعضی از این مضامین نگاه کنید تا ایده ها برای نمایش فیلم ها به روش هایی که نمایش و تعامل را دعوت می کنند.

اشتراک گذاری فیلم وردپرس
5.2.2 از ابزارهایی برای مقیاس گذاری تبلیغ رسانه های اجتماعی استفاده کنید
برای بهتر و راحت تر قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی ، این گزینه ها را در نظر بگیرید:

سرمایه گذاری در تبلیغات در رسانه های اجتماعی پولی ، به ویژه تبلیغات فیس بوک ، زیرا آنها برای تعامل بهتر کار می کنند
برای مقیاس تبلیغ تبلیغات از توییتهای تکراری استفاده کنید. چند ابزار وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، مانند DrumUp . برای به اشتراک گذاشتن چندین بار در کانالهای رسانه های اجتماعی منتخب خود ، همین به روزرسانی را برنامه ریزی کنید و تعداد بازدیدهای YouTube بیشتری را از هر سهم مکرر ایجاد کنید. این خصوصاً برای توییتر مفید است ، زیرا طول عمر یک توییت فقط چند دقیقه است (بسته به میزان مخاطبان توییتر شما تا چه اندازه فعال و درگیر است). با توییت های مکرر ، مطمئن خواهید شد که تعداد بیشتری از دنبال کنندگان شما به روزرسانی شما را مشاهده می کنند.

پروژه ای که من با بنیانگذاری آن با نام Viral Content Bee بنیانگذاری کردم ، می تواند ویدئوهای شما را در معرض تأثیرگذارهای طاقچه قرار دهد و به دنبال محتوای بیشتر برای اشتراک در حسابهای رسانه اجتماعی خود باشد.

5.3 لیست پخش ایجاد کنید
با مرتب کردن فیلم های خود در لیست های پخش ، به دو هدف مهم می رسید:

تماشاگران خود را درگیر فیلم های مارک تجاری خود طولانی تر کنید: فیلم ها در یک لیست پخش تا زمان متوقف کردن در پخش خودکار ادامه می دهند
ایجاد دارایی های مجزا از نام تجاری خاص خود: URL های لیست پخش می توانند رتبه بندی شوند و در نتایج جستجوی Google و Google ، قرار گرفتن در معرض فیلم ها و مارک های شما به طور کلی ، و همچنین به شما امکان می دهند بیشتر نتایج جستجو را کنترل کنید:
لیست های پخش
همچنین با استفاده از لیست های پخش ، می توانید ظاهر و ظاهر کانال YouTube خود را به طور مؤثر تر تنظیم کنید تا مشترکان احتمالی خود را به مباحث اضافی که پوشش می دهید نگاهی بیندازید:

کانال یوتیوب را شخصی سازی کنید
علاوه بر این ، با سفارشی کردن ظاهر کانال YouTube خود ، آن را به یک صفحه فرود موثرتر تبدیل می کنید ، محتوای مهم را برجسته می کنید که در غیر این صورت ممکن است در بایگانی ها گم شوند.

6. بر پیشرفت خود نظارت کنید
6.1 مشاور
Topvisor تنها ردیابی رتبه ای است که من از نظارت بر رتبه بندی های YouTube اطلاع دارم. شما باید برای هر یک از فیلم های خود یک پروژه جدید ایجاد کنید (که تا حدی دردناک است) ، اما می توانید چندین کلمه کلیدی را که برای هر فیلم هدف گذاری کرده اید ، نظارت کنید. من همیشه کلمه کلیدی تمرکز ، نام تجاری خود و هر اطلاعات خاص دیگری را که در عنوان ویدیو از آن استفاده می کنم نظارت می کنم: (مانند مکان و نام گوینده):

راهنما
6.2 YouTube Analytics
YouTube بینش خوبی از نحوه عملکرد کانال شما و هر ویدیوی مجزا ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تا بر موفقیت گذشته خود بسازید.

منابع ترافیکی را مشاهده خواهید کرد ، یعنی از کجا بازدید می شود: فیلم های پیشنهادی ، جستجوی YouTube ، خارجی (ترافیک وب سایت ها و برنامه هایی که فیلم های شما را جاسازی می کنند یا به آنها در YouTube پیوند می دهند) ، و غیره.
تعداد دفعاتی که ویدیوهای شما در لیست های پخش بیننده ، از جمله موارد دلخواه ، برای محدوده تاریخ ، منطقه و سایر فیلترها انتخاب شده است. این برابر است با اضافات منهای حذف شده.
میانگین مدت زمان مشاهده برای هر فیلم.
چه تعداد تعامل (مشترکین ، لایک ، اظهار نظر) هر ویدیوی آورده شده است.
YouTube Analytics
می توانید آمار مربوط به هر فیلم جداگانه و همچنین برای هر یک از لیست های پخش خود را مشاهده کنید.

6.3 با استفاده از داشبورد برای تصویر کامل
اگر حداقل یک فیلم در ماه تولید می کنید ، ممکن است بخواهید داشبورد را تنظیم کنید تا تصویری کلی از رشد کانال YouTube خود بدست آورید.

Cyfe (سلب مسئولیت: از اواخر ، Cyfe یک مشتری بازاریابی محتوا از من است) ابزاری است که یک روش عالی برای سازماندهی شما در هنگام ردیابی آمار شما در سیستم عامل های مختلف و دارایی ها ارائه می دهد. من یک داشبورد جداگانه در آنجا دارم که از آن استفاده می کنم تا به کانال های YouTube خود توجه کنم.

Cyfe Youtube
نتیجه
ساختن کانال YouTube کار سختی است. احتمالاً به مدت چند هفته به طور همزمان فعالیت کم یا ناچیزی مشاهده خواهید کرد ، حتی ممکن است ماه ها بعد از شروع کار روی آن. اجازه ندهید این شما را دلسرد کند. این یک سکوی بزرگ با فرصت های فراوان است و اگر به طور مداوم کار خود را ادامه دهید ، دیدگاه ها و تعامل خود را به طور پیوسته در حال رشد خواهید دید.

آیا کانال YouTube دارید؟ برای ساخت آن و افزایش قرار گرفتن در معرض آن چه کاری انجام می دهید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید .

  • ۹۸/۰۷/۲۸
  • ناصر رسولی

نظرات (۲)

  • آکادمی کسب وکار اینترنتی وبکیما
  • کسب و کار اینترنتی وبکیما

    آموزش وردپرس و دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس را در این بخش از آکادمی کسب و کار اینترنتی وبکیما برای شما عزیزان آماده کرده ایم. در این دوره شما از صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس را یاد خواهید گرفت.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی