صفحه دانلود

صفحه دانلود

صفحه دانلود

صفحه دانلود

  • ۰
  • ۰

نحوه نوشتن توضیحات متا در دنیای مداوم در حال تغییر (AKA Google Giveth ، Google Taketh Away)

 

خلاصه: از اواسط ماه مه 2018 ، گوگل به قسمت های صفحه نمایش کوتاهتر بازگشت. داده های ما نشان می دهد که این تغییرات گسترده است و بیشتر توضیحات متا در محدوده قبلی حدود 155-160 کاراکتر قطع می شوند.

 

در ماه دسامبر ، گوگل تغییراتی چشمگیر در نحوه نمایش قطعه های جستجو ایجاد کرد ، با تحقیقات ما نشانگر تعداد زیادی قطعه بیش از 300 کاراکتر است. در طول آخر هفته ، آنها به نظر می رسد که این تغییر را عقب انداخته اند (دنی سالیوان تا حدی این موضوع را در 14 مه در توییتر تأیید کرد ). علاوه بر این سؤال واضح - محدودیت های جدید چیست؟ - ممکن است این تعجب را برای شما ایجاد کند که چگونه قوانین را تغییر دهید ، چگونه مقابله کنید. هیچ یک از ما توپ کریستالی نداریم ، اما من قصد دارم بر اساس آنچه امروز می دانیم به هر دو سؤال پاسخ دهم.

دروغ ، دروغ کثیف و آمار ...

 

من تمام قطعات جستجوی موجود را از MozCast 10K (صفحه 1 نتایج Google برای 10،000 کلمه کلیدی) بیرون کشیدم ، زیرا این مجموعه داده ای است که ما روزانه جمع می کنیم و دارای سابقه ای غنی است. مجموعه اطلاعات 89383 قطعه نمایش داده شده در داده های مربوط به صبح روز 15 مه وجود دارد.

 

من می توانم به شما بگویم که در کل مجموعه داده ها ، حداقل طول 6 کاراکتر ، حداکثر 386 و میانگین 159 بود. این به چند دلیل خیلی مفید نیست. اول ، گفتن اینکه نوشتن توضیحات متا بین 6 تا 386 کاراکتر نیست ، توصیه دقیقاً مفید نیست. دوم ، ما با افراط و تفریط زیادی سر و کار داریم. به عنوان مثال ، در اینجا جستجوی "USMC" یک قطعه قطعه است:

 

خدمات انجمن تفنگداران دریایی ممکن است یک سازمان فوق العاده باشد ، اما متاسفم که گزارش می دهم که توضیحات متا آنها در واقع "سیب" است (به نظر من گوگل این دوره را از نظر من ناامید می کند). در اینجا یک قطعه جست و جو در بخش فروشگاه "Younkers" آورده شده است:

 

با کنار گذاشتن سردرگمی چند مارک جدی آنها ، فکر می کنم همه می توانیم قبول کنیم که "BER Meta TAG1" مطلوب نیست. اگر این موارد به شما چیزی یاد می دهد ، فقط مربوط به کاری است که نباید انجام دهید. در مورد نقطه مقابل چیست؟ در اینجا یک جستجوی عکس با "386 کاراکتر" از جستجوی "توافق غیر رقابت" آورده شده است:

 

در ابتدا به "پرش به استثنا" و پیوندها توجه کنید. این موارد توسط گوگل اضافه شده است ، بنابراین گفتن آنچه در برابر شمارش شخصیت ها مهم است و چه چیزهایی دشوار است دشوار است. در اینجا یکی از آن دسته از افزودنیها که در 370 کاراکتر وجود دارد ، از جستجوی "کتاب های بازی گرسنگی" است:

 

بنابراین ، ما می دانیم که قطعه های طولانی تر هنوز هم وجود دارند. البته توجه داشته باشید که هر دو قطعه از ویکی پدیا گرفته شده است ، که از بسیاری از قوانین آموزش و یادگیری سئو استثنا است. آیا این توضیحات طولانی فقط موارد حاشیه ای هستند؟ نگاه کردن به میانگین (یا حتی در این حالت) ، واقعاً به ما نمی گوید.

تصویر بزرگ ، قسمت 1

 

گاهی اوقات ، شما باید اجازه دهید داده ها سعی کنند برای خود صحبت کنند ، با حداقل coaxing. بیایید نگاهی به همه قطعه های بریده شده (که به "..." ختم می شود) برسیم و نتایج ویدیویی را حذف کنیم (از تحقیقات قبلی می دانیم که این چربیها کمی کوتاه تر هستند). این تعداد 42،863 قطعه (تقریباً نیمی از مجموعه داده های ما) را به خود اختصاص داده است. این نمودار از تمام طولهای بریده شده ، جمع آوری شده در 25 سطل شخصیت (0-25 ، 26-50 ، و غیره):

 

این به نظر می رسد بسیار متفاوت از داده های ما در ماه دسامبر است ، و به وضوح در محدوده شخصیت 150-1755 طبقه بندی شده است. ما می بینیم که چند قطعه نمایشگر گوگل بعد از محدوده 300+ قطع شده اند ، اما با قطع کوتاه تر آنها کوتوله شده اند.

تصویر بزرگ ، قسمت 2

 

بدیهی است ، در آن محدوده شخصیت 125-1175 اتفاقات بسیاری رخ داده است ، بنابراین بیایید بزرگنمایی کنید و فقط به قسمت میانی توزیع فرکانس ، که به سطل های کوچکتر 5 کاراکتر تقسیم شده است نگاه کنیم:

 

ما به وضوح می بینیم که بخش عمده ای از برش ها در محدوده شخصیت های 145-165 رخ می دهد. قبل از ماه دسامبر ، دستورالعمل های قبلی ما برای توصیف متا این بود که آنها را زیر 155 کاراکتر نگه داریم ، بنابراین به نظر می رسد که گوگل کم و بیش به قوانین قدیمی بازگردد.

 

به خاطر داشته باشید که گوگل از فونت های متناسب استفاده می کند ، بنابراین حد و اندازه شخصیت دقیقی وجود ندارد. برخی از افراد حد فاصل پیکسل را مانند برچسب های عنوان فرض کرده اند ، اما من فهمیدم سخت تر کردن قطعه قطعه های چند خط (این وضعیت بر نتایج تلفن همراه حتی سخت تر می شود). از لحاظ عملی ، نوشتن در حد پیکسل نیز دشوار است. داده ها نشان می دهد که 155 نویسه یک تقریب معقول است.

به ماشین Wayback ...؟!

 

آیا باید فقط به یک برش 155 کاراکتر برگردیم؟ اگر قبلاً توضیحات متا طولانی تری نوشتید ، باید آن کار را بکنید و شروع کنید؟ حقیقت ساده این است که هیچ یک از ما نمی دانیم هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. راهی که من آن را می بینم ، چهار گزینه مناسب داریم:

(1) بگذارید Google آن را اداره کند

 

برخی سایتها اصلاً توضیحات متا ندارند. ویکی پدیا یکی از آنهاست. اکنون ، درک گوگل از محتوای ویکی پدیا بسیار عمیق تر از اکثر سایت ها است (با تشکر ، بخشی از ویکی پدیا) ، اما بسیاری از سایت ها بدون برچسب عملکرد خوبی دارند. اگر انتخاب شما این است که یا برچسب های بد ، تکراری را بنویسید یا آنها را خالی بگذارید ، من می گویم آنها را خالی بگذارید و بگذارید Google آن را مرتب کند.

(2) بگذارید ... جایی که ممکن است سقوط کند

 

شما فقط می توانید به هر قدری که فکر می کنید برای هر صفحه معین (به دلایل) ایده آل است) بنویسید ، و اگر قطعه قطعه قطعه شد ، نگران آن نباشید. شاید بیضی (...) فتنه را بیفزاید. من شوخی می کنم ، اما واقعیت این است که یک برش بوسه مرگ نیست. یک توصیف خوب باید افراد را به ادامه مطلب علاقه مند کند.

(3) همه چیز را با 155 نویسه خرد کنید

 

شما می توانید به عقب برگردید و بی رحمانه تمام کارهای سخت خود را به 155 کاراکتر هک کنید. من فکر می کنم این به طور کلی زمان زیادی خرج می شود و ممکن است منجر به خراب شدن قسمت های جستجو حتی بدتر شود. اگر می خواهید توضیحات متا کوتاه تر را برای مهمترین صفحات خود بازنویسی کنید ، کاملاً منطقی است ، اما به خاطر داشته باشید که برخی نتایج هنوز قطعه های طولانی تر را نشان می دهد و این وضعیت همچنان به تکامل می رسد.

(4) توضیحات متناسب با طول را بنویسید

 

آیا می توان توضیحی را نوشت که در هر دو مرحله به خوبی کار کند؟ من فکر می کنم این است ، با کمی دقت و برنامه ریزی. من لزوماً این را برای هر صفحه توصیه نمی کنم ، اما شاید راهی وجود داشته باشد که بتوانیم کیک ما را بخوریم و حداقل نیمی از آن را بخوریم ، ...

رویکرد 150/150

 

من اخیراً کمی با سبک " هرم معکوس " وسواس کرده ام. این یک سبک روزنامه نگاری است که در آن شما با عنوان اصلی یا خلاصه ای از نکته اصلی خود شروع می کنید و سپس جزئیات و داده ها و متن را تفکیک می کنید. اگرچه این روش به خوبی در وب مناسب است ، اما منشأ آن از محدودیت های طرح در چاپ ناشی می شود. شما هرگز نمی دانید ویرایشگر شما چه زمانی باید مقاله شما را کوتاه کند تا فضای در دسترس باشد ، بنابراین سبک هرم معکوس کمک می کند تا مهمترین قسمت معمولاً از آن صرفه جویی شود.

 

اگر این رویکرد را به توصیف متا بکشیم چه می شود؟ به عبارت دیگر ، چرا نباید یک "سرب" 150 کاراکتری که صفحه را خلاصه می کند بنویسید ، و سپس 150 کاراکتر از جزئیات مفید اما کمتر ضروری را اضافه کنید (هنگام اضافه کردن این جزئیات معنی و ارزش را فراهم می کند)؟ 150/150 عدد جادویی نیست - شما حتی می توانید 100/100 یا 100/200 را انجام دهید. نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید که متن قبل از برش می تواند به تنهایی ایستاده باشد.

 

فکر کنید کمی مثل یک تبلیغ ، با دو خط جداگانه. بیایید این پست وبلاگ را در نظر بگیریم:

خط 1 (145 کارا)

 

در ماه دسامبر ، ما گزارش دادیم که گوگل قطعات جستجو را به بیش از 300 کاراکتر افزایش داد. متأسفانه ، به نظر می رسد که قوانین دوباره تغییر کرده اند.

خط 2 (122 کاره)

 

طبق تحقیقات جدید ما (ماه مه 2018) حد مجاز به 155-160 کاراکتر باز می گردد. چگونه SEO باید با این تغییرات سازگار شود؟

 

خط 1 نسخه کوتاهی از داستان را دارد و امیدوارم که جستجو کنندگان بدانند که در مسیر صحیح پیش می روند. خط 2 به چند جزئیات غوطه ور است و داده های کافی را می دهد (امیدوارم) برای جذاب باشد. اگر گوگل از توضیحات طولانی تر استفاده می کند ، باید خوب عمل کند ، اما اگر این کار را نکنند ، ما نباید از نظر سایش بدتر شویم.

حتی باید زحمت بکشید؟

 

آیا این ارزش تلاش دارد؟ من فکر می کنم نوشتن توضیحات مؤثر که بازدیدکنندگان جستجو را درگیر می کند ، از لحاظ تئوری هنوز هم بسیار مهم است (و این به طور غیرمستقیم حتی بر رتبه بندی تأثیر می گذارد) ، اما ممکن است پیدا کنید که می توانید در حد یک حد 155 کاراکتری کاملاً خوب بنویسید. ما همچنین باید با واقعیتی روبرو شویم که به نظر می رسد گوگل در حال بازنویسی توضیحات بیشتر و بیشتر است. اندازه گیری این کار دشوار است ، زیرا بسیاری از بازنویسی ها جزئی هستند ، اما هیچ تضمینی برای استفاده از توضیحات متا به عنوان نوشته وجود ندارد.

 

آیا راهی وجود دارد که بگویید چه زمان از یک قطعه دیگر (> 300 کاراکتر) استفاده می شود؟ برخی از SEO ها فرضیه ارتباط بین قطعه های طولانی تر و قطعه های برجسته در بالای صفحه را دارند. در مجموعه داده های کلی ما ، 13.3٪ از کل SERP ها دارای قطعه قطعه بودند. اگر فقط به SERP ها با حداکثر قطعه نمایشگر 160 کاراکتر نگاه کنیم (یعنی هیچ نتیجه ای بیشتر از 160 نویسه نبود) ، وقوع قطعه برجسته 11.4٪ بود. اگر به SERP ها با حداقل یک قطعه نمایشگر بیش از 300 کاراکتر نگاه کنیم ، قطعه های برجسته با نرخ 41.8٪ رخ داده است. در حالی که مجموعه داده دوم نسبتاً ناچیز است ، تفاوت چشمگیر دارد. به نظر می رسد ارتباطی بین توانایی گوگل در استخراج پاسخ به صورت قطعه های برجسته و توانایی یا تمایل آنها برای نمایش قطعات جستجوی طولانی تر وجود دارد. اگرچه در بسیاری از موارد ، این قطعه های طولانی بازنویسی می شوند یا مستقیماً از صفحه گرفته می شوند ، بنابراین حتی در این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل از توضیحات متا طولانی تر شما استفاده کند.

 

در حال حاضر ، به نظر می رسد که راهنما 155 کاراکتر در حال بازی است. اگر برخی از توصیف های متا خود را افزایش داده اید ، فکر نمی کنم دلیلی برای وحشت وجود داشته باشد. ممکن است بازنویسی توضیحات بیش از حد طولانی در صفحات مهم ، به ویژه اگر برش به نتایج بد منجر شود ، منطقی باشد. اگر تصمیم به بازنویسی برخی از آنها دارید ، رویکرد 150/150 را در نظر بگیرید - حداقل در این صورت کمی با عیب تر از آینده خواهید بود.

  • ۹۸/۰۷/۲۱
  • ناصر رسولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی